Teknoloji

Performans Pazarlamasını SEO Optimizasyonuna Uygun Düzenleyen Kampanyalar Tüketicilere Ulaşır ve Markaya Ciro Getirir

Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile başta Google olmak üzere arama motorları için kelime, fotoğraf, görsel ve infografikler aracılığıyla pazarlama faaliyetlerini arzu edilen ticari başarıya dönüştürmek daha kolay olurken, Performans Pazarlaması için veri toplanabilmektedir. Digital Exchange’in Pazarlama Grubu, “SEO optimizasyonunu profesyonelce yapan markalar, pazarlamaya harcadıkları her kuruşun karşılığında çok şey alabilirler” diyor Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, “En iyi veriler, en iyi sonuçları sağlar. Bu bilinçle yapılan kampanyalar mutlaka markalara başarı getirecektir.”

 

Dijitalleşme ile birlikte hayatımıza giren yenilikler, alışveriş kültürünü ve pazarlama ekosistemini tamamen değiştirdi. Bir ürün veya hizmeti satın almadan önce dünya pazarının %90’ına sahip olan Google’da o ürün veya hizmetin adını, markasını veya işlevini girerek arama yapıyoruz. Öncelikle bilgilenmek, işi ve hizmeti tanımak için Facebook, Instagram, TikTok veya YouTube’da en az 2 Influencer pazarlama görseli izliyoruz. Aklımıza bir satın alma fikri geldiğinde Google aramalarına dönerek pazar yerleri veya markanın en uygun ekonomik kuralları, sadık ve sağlıklı bir alışveriş deneyimi sunan e-ticaret sitesi üzerinden siparişlerimizi veriyoruz. Günün sonunda markanın yaptığı iş ve hizmet için yaptığı tüm pazarlama çabaları, reklamlar, harcamalar, siteye yapılan tıklamalar, satış oranları, yorumlar ve markanın cirosu ölçülebilir verilere dönüşerek Performans Pazarlama alanını oluşturmaktadır. İşte tam bu noktada tüm bu ekosistemi ortada tutan en değerli pazarlama unsuru olan Arama Motoru Optimizasyonu veya daha bilindiği adıyla SEO devreye giriyor. Bu da markaların SEO yarışını beraberinde getiriyor. SEO optimizasyonunu en başarılı şekilde uygulayan markalar ciro, prestij ve bilinirlik konusunda ön plana çıkarken, pazarlamaya büyük bütçeler ayırmalarına rağmen SEO optimizasyonunda geride kalan markalar yarışta geride kalıyor.

Çevrimiçi alışveriş arttıkça SEO daha değerli hale gelir

Digital Exchange’in Pazarlama Ekibi, markalar için daha fazla ciro ve bilinirliğin kapılarını aralayan Performans Pazarlaması için SEO’nun önemi hakkında hayati bilgiler aktardı. Türkiye’de online alışveriş yapma oranının internet kullanıcılarının %75’ini geçtiğini ve her geçen gün arttığını belirten Digital Exchange Pazarlama Grubu, “Türkiye’de e-ticaret müşteri sayısı 40 milyon bandını geçti. Türkiye’de internetten alışveriş oranını ABD, İngiltere, Tayland ve Güney Kore gibi ülkeler takip ediyor. Online alışverişin bizler için yüksek olmasının sebebi ise ödeme kampanyaları ve indirimler” dedi. Markalar için SEO optimizasyonunun internetten alışveriş sayesinde daha değerli hale geldiğine değinen Digital Exchange Pazarlama Ekibi, “Türkiye, Google’ın en büyük 16 küresel pazarının ortasında yer alıyor. Çünkü bir satın alma işlemi yapmadan önce Google’da arama yapma alışkanlığını edinmiş ülkelerdensiniz. Bu nedenle, bu, ürün ve hizmetle ilgili SEO optimizasyonunun değerini vurgular. Pekala, bunu nasıl yapacaksın? Özetle SEO optimizasyonu, satışı yapılan ürün ve hizmetle ilgili anahtar kelimelerin Google’ın arama algoritmasında seçilip tüketicinin önüne getirilmesini ve o ürün ve hizmeti sunan e-ticaret sitesi ile online satış sitesinin daha çok beğenilmesini sağlar. aramaların başında. SEO aramalarında üst sıralarda yer almak için yapılması gerekenler şunlardır:

– Çalışmalar ile ilgili kurum ve firmalar mutlaka blog tutmalıdır. Profesyonel gruplar tarafından blog yazıları oluşturulurken ürün ve hizmetin Google aramalarında çıkacağı anahtar kelimeler yazılmalıdır.

– Sadece yazılarda değil, eserle ilgili fotoğraf ve görsellerde de etiketlendiklerinde Google arama optimizasyonuna uygun olacak şekilde anahtar kelimelerle isimlendirilmelidir.

– Yapılacak aramalarda kullanılacak infografikler ve uzantıları da eserle ilgili formda oluşturulmalıdır.

– Eser ve hizmet başlıkları Google aramalarına uygun biçimde yazılmalıdır.

Teknik Altyapıya Kadar Birçok Faktör Dahil Edilmelidir

Performans Pazarlamasının başta SEO olmak üzere birçok bileşenle bire bir gerçekleşen çok kapsamlı ve katmanlı bir eylem olduğunu belirten Dijital Değişim Pazarlama Ekibi, “Bir markanın pazarlamaya ayırdığı bütçe, pazarlamanın gerçekleşeceği yer, hedef kitleye ne kadar ulaşılır, ciro ne kadar yükselir, bilinirlik ne kadar artar. nereden geldiğini belirlemek için dijital izlerle uğraşmak gerekecektir. SEO optimizasyonu ile tüm bu bileşenleri satışa ve web sitesine yönlendirmek mümkündür. Bu da ölçüm yapmayı kolaylaştırıyor” dedi. Satış sitesinin SEO optimizasyonu konusunda da yüzü olduğunu belirten Digital Exchange Ekibi, “Sitenizin yenileme hızı yeterince yüksek değilse tüketicinin bugün sadece 3 saniye sabırlı olduğunu bilmek gerekiyor. Yani bir SEO araması ile sitenize yönlendirdiğiniz tüketiciyi 3 saniyede kaybetmemek için altyapı performansınızın yüksek olması gerekmektedir.

Hedeflenen Kâr İçin Optimizasyon Yapılmalıdır

SEO optimizasyonunda kullanılacak alanların başında sosyal medya pazarlama çalışmalarının geldiğini belirten Digital Exchange Marketing Group, “Bir marka, ürün ve hizmetinin satışını sağlamak için pazarlamaya ağırlık vermelidir. Bugün sosyal medya kanallarının her biri dünyanın en büyük alışveriş merkezi konumunda. Bir oyuncunun sinemada giydiği elbiseden içtiği kolaya kadar her şeyi URL bağlantısı sağlayarak satın almak mümkün. Görüntülü reklamlardan e-posta pazarlamaya, SMS gönderiminden Google reklamlarına kadar çok geniş bir alanda pazarlama faaliyetleri yürütmek mümkündür. Bunların günün sonunda faydaya dönüşmesi için karmaşık algoritma sistemi yani SEO optimizasyonu içerisinde geçerli terimlerin yapılması gerekmektedir. Ancak bu durumda markalar istedikleri pazarlama başarısını yakalayabilirler.”

Google Algoritmasına göre hareket edin

Digital Exchange CEO’su Emrah Pamuk, pazarlamanın şirketlerin olmazsa olmazı haline geldiğini, değerli bütçelere mal olduğunu ve ciro başta olmak üzere birçok alanda kazanç sağladığını belirterek, “Bunca paradan yeterli katkıyı sağlayabilmek için” dedi. , zaman ve emek, SEO optimizasyonunu tamamen uyguladık. ve doğru yapılmalıdır. SEO optimizasyonu kaliteli yapılmaz ise tüm bu kaynakları boşa harcamış olursunuz. Bugün Google’ın dünyanın en büyük teknoloji şirketlerinin ortasında yer aldığını ve dünya pazarını tek başına yönettiğini dile getiren Pamuk, “Hangi eseri, hangi pazar yerini alacaksınız, hangi reklamı izleyeceksiniz, hangi Influencer’ın tanıtımını yapacak hepsi sizin olsun. birbiriyle ilişkili hale gelmek . Zincirin gerçek halkalarını oluşturmak için SEO optimizasyonu da ortada ve değerli bir yerdedir. Google’da her gün trilyonlarca arama yapılıyor. Yüz milyarlarca eşya aranıyor. Tüm bu trafikte markaların Google aramalarında üst sıralarda yer almalarının kendilerine istedikleri pazarı sağlamalarında ve başarıya ulaşmalarında büyük payı vardır. SEO optimizasyonu olmadan bunu başarmak mümkün görünmüyor” dedi.

Coğrafi Kampanyalar Dikkate Alınmalı

Performans Pazarlamanın tüm pazarlama faaliyetlerini ölçmekle mümkün olduğuna değinen Emrah Pamuk, “Dijital pazarlamada tüm veriler kayıt altına alınır. Reklamın ne kadar yayınlandığına, kaç kişinin izlediğine, kaç tüketicinin reklamdaki linke tıkladığına, satış alanına gittiğine, kaç kişinin satın alma yaptığına, kaç tüketicinin eseri hizmeti tavsiye ettiğine, sosyal medyada paylaştığına dair bilgiler. Tüm bunların toplamı sayesinde Performans Pazarlaması yapılır ve bundan sonraki pazarlama çalışmaları için bir yol haritası belirlenir. Performans Pazarlamasının etkili olabilmesi için işin tutkalı olan SEO optimizasyonunun iyi yapılması gerekmektedir. Çünkü pazarlamanın ilk etkinliği, eser adının Google gibi siteler ve Bing, Yandex, Baidu, Ask.com gibi diğer arama motorlarıyla uyumlu olması gerektiğidir. Bu nedenle pazarlama yapılan coğrafyanın o bölgede geçerli olan arama motoruna uygun olarak SEO optimizasyonu yapılmalıdır. Google için yapılan çalışma, performansı Google Analytics ile ölçmeli ki eksiklikler görülebilsin ve bu alanlarda iyileştirmeler yapılabilsin. Her kampanya bir performans ölçüm aracıdır. En iyi veriler en memnun edici sonuçları sağlar. Bu bilinçle yapılan kampanyalar mutlaka markalara başarı getirecektir” dedi.

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

haberyunak.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu